مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 08:202020-09-07اقتصادي

مشکل کمبود نهاده های دامی تا پایان شهریور ماه رفع می شود


معاون اقتصادی استاندار کردستان گفت: پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه مشکل کمبود نهاده های دامی حل شود تا از ضرر که مرغداران با آن مواجه شده اند، - جلوگیری شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، خالد جعفری ظهر امروز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کردستان، اظهار کرد: در خصوص نهاده های دامی چند ماهی است که در کشور با مشکلات تأمین آن مواجه هستیم که همین امر باعث شده قیمت این نهاده ها در بازار آزاد با افزایش مواجه شود.

وی افزود: در بحث کنجاله سویا ما مشکلی برای تأمین این نهاده مورد نیاز نداریم اما چون دانه روغنی سویا پیش از ورود کنجاله سویا به بازار به کارخانه روغن گیری تحویل داده می شود این عرضه زمان بر خواهد بود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: حجم واردات نهاده های دامی بسیار سنگین است و بیشترین ارز دولتی برای خرید نهاده های دامی تخصیص می یابد.

جعفری یادآور شد: در حال رایزنی با وزارت جهاد کشاورزی هستیم تا دو هزار تن از ذخایر استراتژیک موجود در استان آزاد شود تا بتوانیم بخشی از نیاز مرغداران را تأمین کنیم.

وی بیان کرد: مرغداران نیز باید وارد فاز تولید شوند و تنها به دنبال جوجه ریزی نباشند تا هم بتوانند نیاز بازار را تأمین کنند و هم کمبود نهاده های دامی نداشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل کمبود نهاده های دامی تا پایان شهریور ماه رفع می شود

مشکل کمبود نهاده های دامی تا پایان شهریور ماه رفع می شود