مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 08:402020-09-07اقتصادي

2 اشتباه دولت در افزایش قیمت کود/ دستان خالی کشاورز در جنگ با مشکلات تولید


دو اشتباه دولت یعنی اختصاص ارز نیمایی و حذف یارانه باعث افزایش قیمت کود شیمیایی و کاهش دسترسی کشاورزان به این نهاده موثر در تولید شد.

در واقع، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دولت به تازگی تصویب کرده قیمت کود شیمیایی افزایش یابد این افزایش قیمت به حدی است که کارشناسان می گویند نسبت به سال گذشته 4 تا 10 برابر شده است و تا این حد گرانی تهدیدی بر امنیت غذایی کشور است چرا که کود شیمیایی نقش بسیار موثری در تولید محصولات کشاورزی دارد.

در این میان  کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت نشست مشترکی را برای تامین کود فسفاته برگزار کردند که نشان می دهد مشکل اصلی تنها افزایش قیمت کود کشاورزی نیست بلکه باید نگران تامین کود کشاورزان حتی با این قیمت های نجومی هم باید باشیم.

در بخش کشاورزی طیف وسیعی از کودهای کشاورزی استفاده می شود که کودهای ازته سوپر فسفات تریپل، دی آمونیوم فسفات، کلرول پتاسیم، سولفات پتاسیم از آن  جمله است کشور در کودهای ازته خودکفا است اما در تامین کودهای فسفاته و پتاسه وابسته به واردات است.

*75 درصد کود فسفاته و پتاسه وارداتی است محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم به خبرنگار فارس گفت: از 600 هزار تن کود مورد نیاز فسفات و پتاسیم تنها 150 هزار تن در داخل کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 اشتباه دولت در افزایش قیمت کود/ دستان خالی کشاورز در جنگ با مشکلات تولید

2 اشتباه دولت در افزایش قیمت کود/ دستان خالی کشاورز در جنگ با مشکلات تولید