مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 08:502020-09-07اقتصادي

افزایش 8 درصدی برداشت برگ سبز چای در کشور/ 112 هزار تن خریداری شد


رییس سازمان چای کشور با اشاره به افزایش هشت درصدی برداشت برگ سبز چای از باغات استان های گیلان و مازندران، گفت: بیش از 112 هزار تن برگ سبز چای خریداری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حبیب جهانساز امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمارها امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش هشت درصدی در برداشت برگ سبز چای از باغات شمال کشور هستیم.

وی با بیان اینکه 52 درصدی برگ های برداشت شده از نوع درجه یک هستند، گفت: تاکنون نیز 112 هزار و 518 تن برگ سبز چای از چایکاران استان های گیلان و مازندران خریداری شده است.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه ارزش ریالی این میزان برگ چای خریداری 447 میلیارد تومان است، افزود: از این میزان 340 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران به حساب آنها واریز شده است.

وی با بیان اینکه برداشت چای از باغات شمال کشور تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت، گفت: پیش بینی می شود در مدت باقی مانده بیش از 15 هزار تن برگ سبز چای دیگر در استان های گیلان و مازندران برداشت شود.

جهانساز همچنین به مشارکت 160 کارخانه چای سازی در دو استان مذکور برای تولید چای خشک اشاره و اظهار کرد: تاکنون 25 هزار و 316 تن چای خشک تولید شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 8 درصدی برداشت برگ سبز چای در کشور/ 112 هزار تن خریداری شد

افزایش 8 درصدی برداشت برگ سبز چای در کشور/ 112 هزار تن خریداری شد