مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 09:052020-09-07اقتصادي

مرمت «کاروانسرای سعادت» نهاوند پس از 40 سال


رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند از مرمت «کاروانسرای سعادت» نهاوند پس از 40 سال با اعتبار 100 میلیون تومان خبر داد.

- محسن جانجان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان از ثبت ملی کاروانسرای سعادت نهاوند خبر داد و اظهار کرد: این کاروانسرا در خرداد ماه امسال به شماره 31719 ثبت ملی شد که مورد مرمت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این کاروانسرا مربوط به دوره قاجار است افزود: مرمت این اثر تاریخی پس از 40 سال با اعتبار 100 میلیون تومان طی دو روز آینده آغاز می شود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند در خصوص کاوش محله دوخواهران و معبد لائودیسه نیز گفت: در کاوش این محله دو هدف پیگیری شد که یکی کشف معبد لائودیسه و دیگری تفکیک نقاطی که دارای آثار تاریخی نیست، مدنظر بود.

وی با بیان اینکه نقاطی از محله دوخواهران که فاقد اثر تاریخی هستند تفکیک خواهند شد گفت: پس از اعلام گزارش کاوش به وزارت میراث فرهنگی تصمیمات برای تفکیک این نقاط و ساخت و ساز آنها طبق ضوابط بافت تاریخی انجام خواهد شد.

جانجان با بیان اینکه طبق گمانه زنی ها نهاوند شهری متعلق به دوران پیش از تاریخ است افزود: طبق کاوش و بررسی در محوطه دوخواهران مشخص شد که نهاوند قبل از شهر شدن دارای محوطه هایی مربوط به پیش از تاریخ بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت «کاروانسرای سعادت» نهاوند پس از 40 سال

مرمت «کاروانسرای سعادت» نهاوند پس از 40 سال