مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 09:502020-09-07فرهنگي

میراث پدری یک تعزیه خوان، موزه سیار شد/ استقبال خارجی ها از موزه تعزیه +فیلم


مهدی دریایی، کارگردان و پژوهشگر تعزیه است که سال های سال میراث پدری را از سراسر کشور جمع آوری کرده و در قالب یک موزه سیار در حال حاضر در تماشاخانه سرو به معرض نمایش عموم قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، محفل هنرهای آیینی زخم عتیق از چهارشنبه یازدهم شهریور ماه با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری در تماشاخانه سرو کار خود را آغاز و تا 29 شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه و موزه تخصصی نسخ قدیمی و ادوات تعزیه از دوره صفویه تا انقلاب اسلامی، اجرای تعزیه و شبیه خوانی، آیین های عاشورایی اقوام ایران زمین، نقالی و پرده خوانی، نشست پژوهشی تئاتر دینی و تئاتر صحنه ای نقل سرخ  از جمله برنامه هایی است که ویژه این محفل تدارک دیده شده است و هم اکنون نیز مورد اقبال مخاطبان داخلی و خارجی قرار گرفته است.

این موزه و نمایشگاه برای عموم مردم آزاد است که شامل بخش هایی از جمله نمایشگاه آیینی اقوام، اجرای نمایش نقل سرخ هر شب ساعت 20 و موزه است که موزه از ساعت 11 صبح هر روز تا 21 شب باز است.

  در این ایام نامشخصی شرایط تئاتر و اجراهای تک و توک در سالن ها خیلی شاهد این نیستیم که تئاتر رونق سابق را داشته باشیم، اما در این رابطه امیرحسین شفیعی مدیر تماشاخانه سرو که هم اکنون نمایشگاه و موزه در آن راه اندازی شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث پدری یک تعزیه خوان، موزه سیار شد/ استقبال خارجی ها از موزه تعزیه +فیلم

میراث پدری یک تعزیه خوان، موزه سیار شد/ استقبال خارجی ها از موزه تعزیه +فیلم