مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 12:452020-09-07سياسي

خاطرات جالب خالق اولین سرود «17شهریور»+آهنگ


حمید شاهنگیان از آهنگسازان و مدیران تاثیرگذار حوزه موسیقی انقلاب اسلامی در مجموعه ای از خاطرات شفاهی خود به طرح نکات جالبی از تولید یک سرود تک نفره به مناسبت هفدهم شهریور پرداخته است.

-   کتاب برخیزید به دنبال بیان این موضوع است که مساجد، مدارس دینی، روضه ها، هیئت ها، انجمن های اسلامی و جلسات قرآن در جهت تربیت مردم فعالیت کردند و به عنوان یک عامل اصلی در کنار هم آمدن بدنه انقلاب شناخته می شوند.

بستر این هسته ها و مراکز انقلابی، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بوده، از اشعار و ترانه های اعتراضی و انقلابی گرفته تا پوسترها، کارت پستال ها، دیوار نوشته ها، نمایشنامه ها و تئاترها، مستندها، عکس ها همه ابزاری بودند در دست هنرمندان و مردم تا به گسترش و عمق فکری و عینی انقلاب یاری رسانند.

  روح الله رشیدی نویسنده و محقق کتاب برخیزید در مورد آن توضیح داد: حمید شاهنگیان از جمله هنرمندانی بود که در تظاهرات روز 17 شهریور تهران نیز حضور داشت و از همان زمان معتقد بود که نباید اجازه داد که این اتفاق بسیار مهم تاریخی از سوی رژیم پهلوی به فراموشی سپرده شود.

اتفاقاً با همین انگیزه بود که سرود 17 شهریور را تولید کرد که همه کارهای مربوط به تولید و ضبط آن را با روش یک نفره انجام داد که در آن زمان واقعاً جالب توجه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاطرات جالب خالق اولین سرود «17شهریور»+آهنگ

خاطرات جالب خالق اولین سرود «17شهریور»+آهنگ