مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 شهریور 1399 ساعت 15:152020-09-07اقتصادي

مبارزه بیولوژیک با کرم گلوگاه انار در خاش


تنها مرکز انسکتاریوم تولید حشرات مفید استان در شهرستان خاش همه ساله فعالیت خود را در اسفند شروع و تا پایان شهریور و همزمان با برداشت انار در منطقه به کار خود پایان می دهد.

- شیرزاد کمالی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: تنها مرکز انسکتاریوم تولید حشرات مفید استان در شهرستان خاش همه ساله فعالیت خود را در اسفند شروع وتا پایان شهریور وهمزمان با برداشت انار درمنطقه به کار خود پایان می دهد.

شیرزاد کمالی افزود: عمده تولید این مرکز تولید و پرورش زنبورتریکوگراما  برای مبارزه با کرم گلوگاه انار است.

وی تصریح کرد: در سال جاری50 هکتار از باغات انار شهرستان تحت پوشش فعالیت های این واحد تولیدی تخصصی بوده،  بطوریکه در طول دوره اخیر رها سازی تخم پارازیت شده زنبور تریکوگراما به میزان3000 گرم ودر 10 مرحله عملیاتی شده است.

کمالی گفت: نصب یک دستگاه دیتالاگر برای ثبت اطلاعات آب و هوای منطقه سنگان بخش مرکزی شهرستان برای مشخص نمودن چرخه زندگی کرم گلوگاه انار از دیگر اقدامات انجام شده در این راستاست.

مدیر جهاد کشاورزی خاش بیان کرد: علاوه بر موارد فوق برای مبارزه با آفت خطرناک کرم گلوگاه انار تاکنون50 دستگاه پرچم زدای انار ،50 عدد تله دلتا و100 عددفرمون جنسی کرم گلوگاه انار نیز در باغات انار استفاده گردیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه بیولوژیک با کرم گلوگاه انار در خاش

مبارزه بیولوژیک با کرم گلوگاه انار در خاش