مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 شهریور 1399 ساعت 02:352020-09-07پزشكي

واکسن آنفلوانزا از ابتلا به کرونا پیشگیری نمی کند


رییس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا از ابتلا به کرونا پیشگیری نمی کند، گفت: این واکسن فقط از ابتلا به آنفلوانزا پیشگیری می کند و ارتباطی به کرونا ندارد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی رییس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا از ابتلا به کرونا پیشگیری نمی کند، گفت: این واکسن فقط از ابتلا به آنفلوانزا پیشگیری می کند و ارتباطی به کرونا ندارد.

سیمین خیاط زاده در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: نقش حفاظتی واکسن آنفلوانزا 100 درصدی نبوده و این امکان وجود دارد که فردی با وجود تزریق واکسن آنفلوانزا به این بیماری مبتلا شود، در این حالت علایم فرد به دلیل دریافت واکسن، چندان شدید نخواهد بود.

وی تاکید کرد: همچنان تاکید داریم گروه های پرخطر در خانه مانده و از حضور در مکان های شلوغ و پرتردد و از مواجهه با افراد علامت دار خودداری کنند، امیدواریم با رعایت توصیه هایی مبنی بر رعایت فاصله ی اجتماعی، شست وشوی دست ها و ضدعفونی آن ها، ضمن مقابله با کرونا کم تر شاهد موارد بیماری آنفلوانزا باشیم.

وی با مقایسه‎ی علایم سرماخوردگی و علایم آنفلوانزا، بیان کرد: علایم سرماخوردگی خفیف تر از آنفلوانزا بوده و فردی که به سرماخوردگی مبتلا شده است، تب پایین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن آنفلوانزا از ابتلا به کرونا پیشگیری نمی کند

واکسن آنفلوانزا از ابتلا به کرونا پیشگیری نمی کند