مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 شهریور 1399 ساعت 04:052020-09-08اجتماعي

دانش آموزتان را به خاطر انجام تکالیف شبها بیدار نگه ندارید


یک روانشناس با شروع سال تحصیلی جدید به ضرورت خواب شبانه کودکان تاکید کرد و گفت: والدین نباید به کودک خود اجازه دهند به بهانه انجام تکالیف درسی شب ها بیدار بماند.

- یک روانشناس با شروع سال تحصیلی جدید به ضرورت خواب شبانه کودکان تاکید کرد و گفت: والدین نباید به کودک خود اجازه دهند به بهانه انجام تکالیف درسی شب ها بیدار بماند.

ندا علی بیگی در گفت وگو با ایسنا، ضمن تاکید بر خواب شبانه کودکان هنگام آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: گاهی کودکان در ایام مدرسه به بهانه ی انجام تکالیف خود شب ها بیدار می مانند و دیرتر به خواب می روند که والدین نباید اجازه بیدار ماندن فرزند خود را حتی به بهانه انجام تکالیف درسی بدهند.

این عضو هیئت مدیره انجمن روانشناسی ایران، با بیان اینکه حتی در ایام آخر هفته و تعطیلات مدرسه نباید ریتم خواب کودک برهم بخورد، ادامه داد: برهم خوردن ریتم خواب کودکان و نخوابیدن در شب می تواند عوارضی پایدار برای کودکان داشته باشد چراکه که کیفیت خواب روز به دلیل وجود نور کمتر از خواب شب است و همین امر موجب اختلال در ریتم بیولوژیک می شود.

به گفته وی، ملاتونین که موجب خوابیدن می شود و هورمون رشد که موجب رشد کودک می شود در شب هنگام و در خواب عمیق ترشح می شوند و از این جهت خواب شب برای کودکان ضرورت دارد و نخوابیدن در شب موجب ضعف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش آموزتان را به خاطر انجام تکالیف شبها بیدار نگه ندارید

دانش آموزتان را به خاطر انجام تکالیف شبها بیدار نگه ندارید