مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 شهریور 1399 ساعت 04:502020-09-08اقتصادي

یک رویداد جهانی فرهنگی در کرمانشاه/ «کتیبه بیستون» روی چوب حکاکی می شود


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: رویداد منطقه ای روز جهانی چوب در این رویداد 12 هنرمندان کرمانشاهی نقس - امید قادری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به آغاز به کار رویداد منطقه ای روز جهانی چوب 2020 ایران به میزبانی کرمانشاه، اظهار داشت: 12 هنرمند صنعت چوب در قالب این رویداد بین المللی در استان کرمانشاه از دیروز کار حکاکی نقش جهانی کتیبه بیستون بر روی چوب به ابعاد 105 در 180 سانتی متر را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در سه روز کاری با حضور  استاد علی رضا باوندپور که از اساتید صنعت چوب استان با نشان بین المللی و شاگردان کرمانشاهی، کتیبه جهانی بیستون برای اولین بار بر روی چوب حکاکی می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: کار این جکاکی در محوطه تاریخی طاق بستان هم اکنون در حال انجام و بازدید برای عموم علاقمندان آزاد است که در اختتامیه (20 شهریورماه) رونمایی خواهد شد.

قادری با بیان اینکه 100 کشور دنیا این رویداد را دنبال می کنند، تصریح کرد: این رویداد به شکل بین المللی در شبکه های مختلف که یونسکو در فضای مجازی و کانال های تلویزیونی دارد، پخش می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک رویداد جهانی فرهنگی در کرمانشاه/ «کتیبه بیستون» روی چوب حکاکی می شود

یک رویداد جهانی فرهنگی در کرمانشاه/ «کتیبه بیستون» روی چوب حکاکی می شود