مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 شهریور 1399 ساعت 07:052020-09-08بين الملل

رییس جمهور تایوان خواستار اتحاد جهانی مقابل چین شد


رییس جمهور تایوان با متهم کردن چین به انجام «اقدامات ستیزه جویانه» در دریای جنوبی، از کشورهای جهان خواست اتحادی محکم برای مقابله با این کشور تشکیل دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، همزمان با افزایش تنش های بین چین، تایوان و آمریکا بر سر مناطق مورد مناقشه در دریای جنوبی چین، تسای اینگ ون رییس جمهور تایوان خواستار اتحاد جهانی برای مقابله با چین شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، تسای امروز (سه شنبه) طی سخنرانی در جمع مسئولان امنیتی تایوان و همچنین دیپلمات های ارشد غربی، اقدامات چین در دریای جنوبی و تنگه تایوان را تهدید اصلی برای ثبات منطقه شرق آسیا خوانده و گفت اتحادی از دموکراسی های جهان باید برای مقابله با این اقدامات ستیزه جویانه و حفاظت از آزادی تشکیل شود.

وی با ادعای اینکه تایوان در خط مقدم دفاع از دموکراسی در برابر ستیزه جویی خودکامه است، توضیح داد: تایوان به تقویت توانمندی های دفاعی همزمان با حفظ الزامات صلح و امنیت منطقه ای متعهد است .

رییس جمهور تایوان در اظهارات خود بدون نام بردن مستقیم از چین، افزود: نظامی شدن سریع دریای جنوبی چین، افزایش تاکتیک های منطقه خاکستری در تنگه تایوان و دریای شرقی چین، و استفاده از دیپلماسی قهری علیه کشورها و نهادها، همگی منطقه هند-اقیانوس آرام را بی ثبات می کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور تایوان خواستار اتحاد جهانی مقابل چین شد

رییس جمهور تایوان خواستار اتحاد جهانی مقابل چین شد