مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 شهریور 1399 ساعت 08:002020-09-08سياسي

بی ارادگی برای اصلاح قانون بانکداری بدون ربا


اجرای کامل عملیات بانکداری بدون ربا تنها یکی از گام های تحقق بانکداری اسلامی است و نظام بانکداری کشور باید برای برآورده شدن سایر بخش های بانکداری اسلامی فعالیتی مجدانه از خود نشان دهد.

- ایسنا/همدان اجرای کامل عملیات بانکداری بدون ربا تنها یکی از گام های تحقق بانکداری اسلامی است و نظام بانکداری کشور باید برای برآورده شدن سایر بخش های بانکداری اسلامی فعالیتی مجدانه از خود نشان دهد.

به عبارت دیگر باید توجه کرد که هدف بانکداری بدون ربا انجام عملیات بانکی به دور از هرگونه شبهه ربا است در حالیکه اهداف وسیع بانکداری اسلامی ریشه در اهداف اقتصاد اسلامی دارد و به طور پیوسته منشأ این نوع اهداف نیز در اهداف عالیه مکتب اسلام نهفته است.

با این تفاسیر، برقراری قسط، عدالت، انصاف و ریشه کنی تبعیض، رعایت حقوق ذی نفعان و برقراری اخلاق در ابعاد اجتماعی و نیز حتی زیست محیطی، برقراری زمینه های رشد و توسعه و دستیابی به استقلال و خوداتکایی اقتصادی از جمله اهداف بانکداری اسلامی به شمار می رود.

یکی از اشتباهات رایج در بین کارشناسان بانکی کشور و عامه مردم آن است که بانکداری بدون ربا را معادل بانکداری اسلامی می پندارند، حال آن که بانکداری بدون ربا تنها بخشی مهم از بانکداری اسلامی است و نه همه آن! در آغاز سال 94 برخی نمایندگان با کمک کارشناسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی ارادگی برای اصلاح قانون بانکداری بدون ربا

بی ارادگی برای اصلاح قانون بانکداری بدون ربا