مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 شهریور 1399 ساعت 08:502020-09-08بين الملل

حفره های مرموز سیبری چگونه شکل می گیرند؟ (+عکس)


در حالی که برخی از دانشمندان بر این باورند که این حفره بزرگ ناشی از تراکم گاز متان است و نتیجه بالا رفتن درجه حرارت در منطقه شکل گرفته است که پژوهشگران هنوز چیزهای زیادی در این باره نمی دانند.

- در حالی که برخی از دانشمندان بر این باورند که این حفره بزرگ ناشی از تراکم گاز متان است و نتیجه بالا رفتن درجه حرارت در منطقه شکل گرفته است که پژوهشگران هنوز چیزهای زیادی در این باره نمی دانند.

تاکنون حفره‌ها بیشتر تصادفی در حین پرواز‌های معمول غیر علمی هلی‌کوپتر یا توسط گله‌داران و شکارچیان گوزن شمالی پیدا شده‌اند.

وی افزود یخ زدایی، که دو سوم خاک روسیه را پوشش می‌دهد، یک مخزن عظیم طبیعی متان و گاز‌های گلخانه‌ای قوی است و تابستان‌های گرم از جمله در سال 2020 در منطقه ممکن است در ایجاد این چاله‌ها نقش داشته باشد.

یک خدمه تلویزیونی روسیه در تابستان امسال بر فراز توندرای سیبری پرواز می‌کردند که یک حفره بزرگ به عمق 30 متر (100 فوت) و عرض 20 متر را از نظر اندازه، تقارن و نیروی انفجاری طبیعت که باید ایجاد شود، مشاهده کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسی ان ان، دانشمندان کاملاً مطمئن نیستند که چگونه این حفره بزرگ ایجاد شده است که حداقل نهمین حفره‌ای است که از سال 2013 در این منطقه مشاهده شده.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفره های مرموز سیبری چگونه شکل می گیرند؟ (+عکس)

حفره های مرموز سیبری چگونه شکل می گیرند؟ (+عکس)