مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 شهریور 1399 ساعت 09:402020-09-08پزشكي

هشداری در خصوص سلامت عمومی کودکان پیش از دبستان


یک متخصص تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور نسبت به خطرات اضافه وزن و چاقی کودکان هشدار داد و گفت: چاقی کودکان در سنین پیش از مدرسه به یک مشکل سلامت عمومی تبدیل شده است.

- جی پلاس ، دکتر مرجان عجمی اظهار کرد: مواجهه زودهنگام با شیوه زندگی ناسالم همچون مصرف زیاد غذاهای پرچرب ، پر نمک و یا سرشار از قند و شکر مثل انواع فست فودها و شیرینی جات، آب میوه های صنعتی و نکتارها، نوشابه، آب نبات، چیپس و پفک همراه با کاهش وزن و چاقی و ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت ملیتوس و بیماری های قلبی- عروقی در سال های بعدی زندگی مرتبط است.

بهداشت نیوز نوشت، این متخصص با بیان اینکه پیروی از یک برنامه غذایی متنوع و متعادل از اصول مهم یک رِژیم غذایی سالم است، اظهار کرد: مصرف گروه های غذایی مختلف در روز از جمله نان و غلات، میوه و سبزی، شیر و لبنیات، حبوبات، گوشت، مغزها و دانه ها جهت تامین نیاز به مواد مغذی همچون کلسیم، روی، ویتامین آ، آهن، ریبو فلاوین و سایر ویتامین ها و املاح ضروری است.

وی با اشاره به ابتلای برخی کودکان به کمبود آهن و آنمی فقر آهن، گفت: این کمبود آهن پیامدهای طولانی مدت دارد و می تواند باعث اختلال در تمرکز و توجه و عملکرد شناختی مغز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشداری در خصوص سلامت عمومی کودکان پیش از دبستان

هشداری در خصوص سلامت عمومی کودکان پیش از دبستان