مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 شهریور 1399 ساعت 10:352020-09-08اقتصادي

کوچ پاییزه عشایر چهارمحال و بختیاری آغاز شد


معاون عمران و پشتیبانی امورعشایر چهارمحال و بختیاری از آغاز کوچ پاییزه عشایر استان خبر داد و گفت: سوخت لازم برای مصارف گرمایشی، روشنایی، پخت و پز و پخت نان عشایر خریداری و ذخیره شده است.

- یدالله چراغ پور امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: اکثر جایگاه های سوخت مخازن 12 هزار لیتری دارند و متوسط ذخیره سازی سوخت های فسیلی برای عشایر در طول سال حدود یک میلیون لیتر نفت سفید است.

معاون  توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: سوخت لازم خریداری و ذخیره شده است که برای مصارف گرمایشی، روشنایی، پخت و پز و پخت نان استفاده می شود و تعداد جایگاه های توزیع نفت سفید 50 جایگاه در استان است.

وی با بیان اینکه در مناطق صعب العبور ارزاق 6 ماه عشایر تهیه شده که از 15 شهریور ماه توزیع آن ها شروع شده است و تا 15 مهرماه ادامه داد، اظهار داشت: در طول یک ماه ارزاق 6 ماه مناطق صعب العبوری که با بارش برف بسته می شوند و یا امکان تردد وجود ندارد توزیع می شود.

چراغ پور عنوان کرد: زمان کوچ عشایر استان شروع شده است و زمان کوچ یک ماه پاییزه عشایر که از 15 شهریور تا 15 مهر است بستگی به وضعیت ترسالی و یا خشکسالی دارد.

معاون توسعه و عمران امور عشایر استان خاطرنشان کرد: طبق آمار رسمی 90 هزار عشایر کوچ رو در استان وجود دارد که هر ساله تسهیلات تامین ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ پاییزه عشایر چهارمحال و بختیاری آغاز شد

کوچ پاییزه عشایر چهارمحال و بختیاری آغاز شد