مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 شهریور 1399 ساعت 16:302020-09-08سياسي

علوم و عالمانِ «گمراه کننده»؟


پایگاه خبری جماران، اخیراً آقای محمد مهدی میرباقری، عضو خبرگان رهبری و رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم و از نظریه پردازان در باب نسبت بین علم و دین؛ اظهار داشته است: متاسفانه در حوزه علمیه تولیدات فیلسوفان نجس غربی خوانده می شود؛ این کتاب ها کتب ضاله است و انسان تا وقتی فرقان ندارد، نباید به سراغ آن برود .

در ارتباط با این سخنان چند نکته قابل توجه است: 1.

ایشان گفته تولیدات فیلسوفان نجس غربی ، این نجس هم می تواند صفت تولیدات باشد و هم صفت فیلسوفان و از آنجا که تولیدات را در ادامه با صفت ضالّه=گمراه کننده نوازش داده، ظاهر می شود مرجع صفت فیلسوفان هستند.

البته غالب بلکه اغلب قریب به اتفاق فیلسوفان غربی، از اهل کتاب هستند و اهل کتاب[یهودیان، مسیحیان، زرتشتیان] به فتوای بسیاری از مجتهدان گذشته و اخیر، طاهر و پاک هستند و دلیلی ندارد که یک فقیه شیعه حتی اگر خود قائل به نجاست اهل کتاب باشد، با این صراحت و اطلاق آنان را نجس بخواند و علیه شیعه و فرهنگ آن، بهانه به دست مخالفان بدهد.

2.

در فراز آخر می گوید: انسان تا وقتی فرقان ندارد، نباید سراغ این کتاب ها برود ، باید دید منظور ایشان از فرقان چیست؟ اگر تسلط کامل به مبانی قرآن و سنت است[که ظاهراً چنین می باشد]، باید گفت متسلط واقعی بر این مبانی مانند شهید مطهری است و رسیدن به چنین درجه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علوم و عالمانِ «گمراه کننده»؟

علوم و عالمانِ «گمراه کننده»؟