مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 ساعت 06:402020-09-09بين الملل

اولین اعتراف نظامیان میانمار به نسل کشی مسلمانان «روهینگیا»


دو تن از نظامیان ارتش میانمار برای اولین بار به قتل و تجاوز گسترده علیه مسلمانان «روهینگیا» و دفن آنها در گورهای دسته جمعی اعتراف کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نظامیان میانمار برای اولین بار به جنایت ارتش این کشور علیه مسلمانان روهینگیا اعتراف کردند.

شبکه الجزیره در این خصوص گزارش کرد، یکی از گروه های حقوق بشری روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که دو تن از نظامیانی که از ارتش میانمار جدا شده اند در یک کلیپ ویدئویی شهادت دادند که به آنها دستور قتل و تجاوز به مسلمانان روهینگیا داده شده بود.

این اولین بار است که نظامیانی که در قتل عام و تجاوز و جنایت ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در شمال راخینه مشارکت داشتند، به اینگونه اقدامات شنیع خود اعتراف می کنند و گروه حقوق بشری Fortify Rights تصریح کرد که این نظامیان میانمار می توانند شواهد مهمی را برای تحقیقات بیشتر در اختیار دادگاه جرایم بین المللی ارائه کنند.

از آگوست 2017 تاکنون بیش از 700 هزار تن از مسلمانان روهینگیا برای فرار از جنایات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخینه به بنگلادش گریخته اند.

دولت میانمار تمامی اتهامات مبنی بر مشارکت نیروهای امنیتی این کشور در تجاوز و قتل های گسترده و سوزاندن هزاران خانه مسلمانان روهینگیا را انکار می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین اعتراف نظامیان میانمار به نسل کشی مسلمانان «روهینگیا»

اولین اعتراف نظامیان میانمار به نسل کشی مسلمانان «روهینگیا»