مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 ساعت 10:352020-09-09اقتصادي

افزایش 25 درصدی تولید خودرو نسبت به مدت مشابه سال 98


سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر روزانه 3600 دستگاه خودرو تولید و روانه بازار می شود و آمار تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد را نشان می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، جعفر سرقینی گفت: عمده دلیل افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد جنبه روانی و اشتیاق مردم برای تبدیل کردن سرمایه های نقدی خود به کالاهای بادوام از جمله خودرو است.

وی ادامه داد: دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا به صورت تجمعی روزانه سه هزار و 600 دستگاه خودرو تولید می کنند و تحویل خودرو به مشتریان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش 3 درصدی داشته و این دو شرکت با 342 هزار دستگاه تحویل خودرو اعم از تعهدات معوق و جاری از ابتدای سال 99، این عدد رشد را ثبت کرده اند.

سرقینی اضافه کرد: تعهدات خودروسازان در گذشته تا 300، 400 هزاردستگاه خودرو بوده در حالی که امروز این تعهدات به عنوان نمونه در شرکت ایران خودرو به کمتر از 40 هزار دستگاه رسیده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این آمار و ارقام نشان می دهد که تولید خودرو مشکلی ندارد و مطمئن هستم با تداوم این روند، همه تقاضاها را پاسخ خواهیم داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 25 درصدی تولید خودرو نسبت به مدت مشابه سال 98

افزایش 25 درصدی تولید خودرو نسبت به مدت مشابه سال 98