مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 ساعت 19:552020-09-09اقتصادي

توسعه صنایع فرهنگی موجب افزایش اشتغال می شود


در شرایط اجتماعی همانگونه که اقتصاد متأثر از فرهنگ است، فرهنگ هم بر اقتصاد تأثیر می گذارد و توسعه صنایع فرهنگی نه تنها اندیشه و خلاقیت را تقویت می کنند، - در شرایط اجتماعی همانگونه که اقتصاد متأثر از فرهنگ است، فرهنگ هم بر اقتصاد تأثیر می گذارد و توسعه صنایع فرهنگی نه تنها اندیشه و خلاقیت را تقویت می کنند، بلکه باعث افزایش اشتغال می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر، امین عارف نیا - مدیرعامل این مؤسسه - در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری میان این موسسه و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی گفت: حدود یک درصد جمعیت فعال جهان در عرصه صنایع خلاق فعالیت می کنند.

براساس آمار یونسکو 29٫5 میلیون نفر در سال 2019 در صنایع خلاق اشتغال داشته اند و این به معنای فعالیت حدود یک درصد از جمعیت فعال جهان در عرصه صنایع خلاق است.

وی افزود: سهم صنایع خلاق از تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2018، سه درصد بوده است و در 13 سال گذشته تجارت جهانی صنایع خلاق 7 درصد رشد داشته است.

فرهنگ از پایه های مهم اقتصاد کشورها محمدحسین ایمانی خوشخو - رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی - نیز در ادامه این مراسم با اشاره به وضعیت فعلی فرهنگ در کشور گفت: در فضای فعلی فرهنگی کشور وشاید درگذشته نیز هیچگاه فرهنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه صنایع فرهنگی موجب افزایش اشتغال می شود

توسعه صنایع فرهنگی موجب افزایش اشتغال می شود