مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 ساعت 19:552020-09-09بين الملل

پایان نشست اتحادیه عرب بدون محکومیت سازش با رژیم صهیونیستی


نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب بدون محکوم کردن هرگونه سازش با رژیم صهیونیستی به کارش پایان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در پی کارشکنی برخی کشورهای عربی، نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب بدون محکوم کردن سازش با رژیم اشغالگر قدس به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش، در این نشست پیش نویس قطعنامه ای که فلسطین علیه عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی ارائه کرده بود، ناکام ماند.

در این پیش نویس با محتوای توافق سه جانبه آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی مخالفت شده بود و مفاهیم مندرج در این توافق را ضربه به اصول و آرمان های فلسطینی دانسته بود.

در همین راستا، سفیر فلسطین گفت که در 154 امین نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب که به ریاست فلسطین برگزار شد، چندین ساعت پیرامون بندی از پیش نویس قطعنامه فلسطین علیه سازش امارات با اسراییل بحث شده و ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هم اصرار داشته است تا اتحادیه عرب با صدور یک تصمیم یا قطعنامه نقض طرح صلح عربی را محکوم کند.

مهند عکلوک افزود: پس از بحث و گفتگوهای سه ساعته، برخی از کشورهای عربی با درج عبارت محکومیت نقض تصمیم های عربی در قطعنامه مخالفت کردند و به همین دلیل بند مربوط به توافق سه جانبه امارات، آمریکا و اسراییل کنار گذاشته شد و به دنبال آن پیش نویس قطعنامه ارائه ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان نشست اتحادیه عرب بدون محکومیت سازش با رژیم صهیونیستی

پایان نشست اتحادیه عرب بدون محکومیت سازش با رژیم صهیونیستی