مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 شهریور 1399 ساعت 05:002020-09-10پزشكي

خواص دارویی دارچین


محققان در پژوهش جدیدی اثر مصرف دارچین در درمان بیماری هایی همچون افسردگی و دیابت را اثبات کرده اند.

- گزارش های سازمان بهداشت جهانی بیماری افسردگی را یکی از مهم ترین بیماری های ناتوان ساز که بر اثر آن ضرر و زیان اجتماعی و اقتصادی وسیعی به جامعه وارد می شود، تلقی می کند.

در این گزارش تاکید شده حداقل 25 درصد از افراد جامعه ممکن است در دوره ای از زندگی به درجاتی از این بیماری مبتلا شده باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایسنا نوشت: محققان در پژوهشی با عنوان اثر ضدافسردگی عصاره آبی دارچین(Cinnamomum zeylanicum L) در مدل شنای اجباری در موش کوچک آزمایشگاهی آورده اند آمارهای جهانی از بهبود بیش از 57 درصد از بیماران مبتلا به افسردگی ماژور پس از استفاده از داروهای گیاهی حکایت دارد.

در این پژوهش که توسط شاهده فرحبخش، بشری هاتف، زینب اختری، زهرا بوربور و هدایت صحرایی در مرکز تحقیقات علوم اعصاب، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) انجام شده، آمده است در دلایل پاتوفیزیولوژی بیماری افسردگی اشاره شده که عدم عملکرد صحیح گیرنده ها و بازجذب کننده های مونوآمینی و پیام آوران ثانویه مرتبط با گیرنده های این مونوآمین ها در مغز و نیز عدم ساخت و ترشح مونوآمین ها به اندازه کافی از اصلی ترین دلایل سلولی مولکولی بروز افسردگی محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواص دارویی دارچین

خواص دارویی دارچین