مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 شهریور 1399 ساعت 06:002020-09-10اقتصادي

برداشت انجیر از 210 هکتار از باغ های آرادان


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان از برداشت انجیر از باغ های این شهرستان خبر داد و گفت: 210 هکتار از باغ های آرادان به انجیر اختصاص دارد.

- امیرحسین شاه حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آرادان اظهار کرد: شهرستان آرادان یکی از مستعدترین مناطق برای کشت و توسعه انجیر در استان محسوب می شود و سطح زیر کشت باغ های انجیر در این شهرستان 210 هکتار است.

وی گفت: آرادان دارای باغ های بارور و جدیدالتأسیس است که از هر هکتار باغ های بارور به طور متوسط 18 تن محصول تازه تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان با بیان اینکه مهم ترین مزیت انجیر منطقه سهم بالای آن در اشتغال است، تصریح کرد: به ازای هر هکتار باغ انجیر برای 240 نفر روز اشتغال فصلی ایجاد می شود.

وی گفت: انجیر منطقه دارای دوسویه بهاره و پاییزه است که از لحاظ زمانی در منطقه در دو مقطع از سال امکان تولید انجیر فراهم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان انجیر بهاره ازلحاظ اندازه کوچک تر ولیکن قند آن بالاتر و خوش خوراک تر است ولی انجیر پاییزه ازنظر شکل ظاهری نسبت به انجیر بهاره بزرگ تر و بازارپسندی بهتری دارد.

شاه حسینی گفت: مصرف میوه انجیر به صورت تازه خوری یا فرآوری شده شامل (انجیر خشک، مربا، کمپوت، مارمالاد، شربت و سرکه) بوده و انجیر علاوه بر ارزش غذایی دارای ارزش درمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت انجیر از 210 هکتار از باغ های آرادان

برداشت انجیر از 210 هکتار از باغ های آرادان