مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 شهریور 1399 ساعت 08:452020-09-10سياسي

ساخت حدود 450 ویلا در باغات یکی از شهرستان های همدان


معاون قضایی دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه قانون حفظ کاربری اراضی بر روی کاغذ مانده است، گفت: نزدیک به 450 ویلا با متراژهای بالا در باغات یکی از شهرستان های همدان در ساخته شده است، - این ساخت وسازها یک شبه صورت نمی گیرد و عدم نظارت و کنترل در ابتدای کار موجب این رخداد می شود.

عباس نجفی پنجشنبه 20 شهریورماه با حضور در کارگاه آموزشی بررسی زمینه اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زارعی و باغات ویژه قضات و مدیران امور اراضی استان همدان، بیان کرد: قانون حفظ کاربری اراضی سالهاست تصویب شده است اما چه اندازه امروز توانستیم در این حوزه عمل کنیم.

ساخت و سازهای غیرمجاز به هر طریقی قلع و قمع شد اما در پاسخ به این سوال که آیا واقعا کاربری اراضی را حفظ کردیم؟ باید بگوییم خیر، خسارت دو جانبه نیز دیدیم چراکه هم منابع و هم کاربری اراضی را از دست داده ایم به طوریکه وقتی یک زمین کشاورزی تبدیل به بنا می شود لایه های خاک از بین می رود و قابلیت کشت خود را نیز از دست می دهد.

وی ادامه داد: به علت فقدان اراده، ابزار تأمین نشده و قانون بر کاغذ مانده است و اگر بخواهیم با این روش پیش برویم عملا هیچ احیاء کاربری صورت نگرفته و هرساله میزان اراضی زیر کشت ما کاهش پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت حدود 450 ویلا در باغات یکی از شهرستان های همدان

ساخت حدود 450 ویلا در باغات یکی از شهرستان های همدان