مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 شهریور 1399 ساعت 04:552020-09-11فرهنگي

زرین دست: سینمای بعد از انقلاب به هنرمندان پشت دوربین بها داد


علیرضا زرین دست فیلمبردار پیشکسوت و فریدون جیران کارگردان و پژوهشگر شناخته شده سینما همزمان با روز ملی سینما در موزه سینما باهم گفتگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، علیرضا زرین دست به مناسبت روز ملی سینما با فریدون جیرانی در موزه سینمای ایران به گفتگو نشست.

زرین با تبریک روز صد و بیست ساله شدن سینمای ایران و با اشاره به اینکه بیشترین همکاری اش با فیلم سازانی بوده که آثارشان به عنوان سینمای روشنفکری شناخته می شود، گفت: در دوره ای تعدادی از فیلم هایی که می توانست در ماهر شدن به من کمک کند، سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود.

مثل فیلم های ساز دهنی، تجربه و زنگ تفریح و یکی از بهترین فیلمبرداری های سیاه و سفید من مربوط به فیلم تجربه است.

آشنایی با عباس کیارستمی در پلیس راه جاجرود وی با بیان اینکه در تیتراژ فیلم رشید با عباس کیارستمی آشنا شده، گفت: آشنایی ما در دفتر فیلمسازی علی عباسی بود و بعد از آن یادم می آید کیارستمی افسر وظیفه در پلیس راه جاجرود بود که من در آنجا با او ملاقاتی داشتم و در مورد تیتراژ فیلم باهم صحبت کردیم.

زرین دست در پاسخ به سوال جیرانی مبنی بر ارزیابی وی از آموزه های کارگردانان نسل دوم سینمای ایران از جمله داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، علی حاتمی، امیر نادری،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زرین دست: سینمای بعد از انقلاب به هنرمندان پشت دوربین بها داد

زرین دست: سینمای بعد از انقلاب به هنرمندان پشت دوربین بها داد