مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 شهریور 1399 ساعت 06:552020-09-11اجتماعي

وجود بیش از 70 هزار کودک کار در کشور


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره آمار کودکان کار ضمن تصریح بر اینکه مسئله کودکان کار جزو مسائل اجتماعی پنهان محسوب می شوند، گفت: - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره آمار کودکان کار ضمن تصریح بر اینکه مسئله کودکان کار جزو مسائل اجتماعی پنهان محسوب می شوند، گفت: طی مطالعاتی که با دانشگاه علوم بهزیستی انجام شد، حدوداً 70 هزار کودک خیابانی در کشور داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حبیب الله مسعودی فرید در یک برنامه رادیویی با تقسیم بندی کودکان کار به چند دسته گفت: یک سری کودکی که ساعاتی از روز خود را برای امرار معاش و یا نبود سرپرست مناسب، در خیابان بگذارنند، کودک خیابانی نامیده می شوند.

بعضی از کودکان ساعاتی را در خیابان ها سپری می کنند و بعضی دیگر از کودکان که در ایران تعدادشان خیلی اندک است، به طور کامل در خیابان حضور دارند.

وی به کودکان کار اشاره و اظهار کرد: این کودکان در خیابان حضور ندارند بلکه در کارگاه ها هستند و عموما این کودکان شرایط سختی را دارند.

این کودکان اذعان دارند در مقایسه بین حضور در کارگاه و خیابان، شرایط خیابان برایشان بهتر است؛ زیرا در خیابان یک نظارت عمومی وجود دارد و مورد آزار و اذیت قرار نمی گیرند و مردم درباره این کودکان نیز حساسیت پیدا کرده اند و مراقب هستند آسیبی به آن ها وارد نشود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود بیش از 70 هزار کودک کار در کشور

وجود بیش از 70 هزار کودک کار در کشور