مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 شهریور 1399 ساعت 06:552020-09-11اجتماعي

وجود 70 هزار کودک کار در کشور/کارگاه ها که کودکان را به کار می گیرند، مجاز نیستند


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طی مطالعاتی که با دانشگاه علوم بهزیستی انجام شد، حدوداً 70 هزار کودک کار و خیابانی در کشور داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حبیب الله مسعودی فرید در یک برنامه رادیویی با تقسیم بندی کودکان کار به چند دسته گفت: یک سری کودکی که ساعاتی از روز خود را برای امرار معاش و یا نبود سرپرست مناسب، در خیابان بگذرانند، کودک خیابانی نامیده می شوند.

بعضی از کودکان ساعاتی را در خیابان ها سپری می کنند و بعضی دیگر از کودکان که در ایران تعدادشان خیلی اندک است، به طور کامل در خیابان حضور دارند.

وی به کودکان کار اشاره و اظهار کرد: این کودکان در خیابان حضور ندارند بلکه در کارگاه ها هستند و عموماً این کودکان شرایط سختی را دارند.

این کودکان اذعان دارند در مقایسه بین حضور در کارگاه و خیابان، شرایط خیابان برایشان بهتر است؛ زیرا در خیابان یک نظارت عمومی وجود دارد و مورد آزار و اذیت قرار نمی گیرند و مردم درباره این کودکان نیز حساسیت پیدا کرده اند و مراقب هستند آسیبی به آن ها وارد نشود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: خیلی از کودکان در کارگاه ها کار می کنند اما قابل شناسایی نیستند؛ زیرا کارگاه های مجاز تحت رصد نهادهای مختلف مانند سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار هستند اما خیلی از این کارگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 70 هزار کودک کار در کشور/کارگاه ها که کودکان را به کار می گیرند، مجاز نیستند

وجود 70 هزار کودک کار در کشور/کارگاه ها که کودکان را به کار می گیرند، مجاز نیستند