مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 شهریور 1399 ساعت 07:352020-09-11فرهنگي

چرا امروز روز ملی سینماست؟


انتخاب روز 21 شهریور به عنوان روز ملی سینما مبنای درست و دقیقی ندارد و ظاهراً به شکل «سمبلیک» به­ عنوان روز ملی سینما در ایران انتخاب شده است، - یک پژوهشگر سینما معتقد است: انتخاب روز 21 شهریور به عنوان روز ملی سینما مبنای درست و دقیقی ندارد و ظاهراً به شکل سمبلیک به­ عنوان روز ملی سینما در ایران انتخاب شده است، زیرا در این روزِ بخصوص در سینمای ایران هیچ اتفاق خاصی رخ نداده، بنابراین عده ­ای فرض گرفته ­اند که امروز روز ملی سینمای ایران است که دست­شان هم درد نکند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دو سال قبل در پی اینکه در بعضی رویدادها و اظهارنظرها اشاره می شد که سینمای ایران به 120 سالگی خود نزدیک می شود و این 120 سالگی محل تردید بود، گفت وگویی با عباس بهارلو - منتقد و پژوهشگر سینمایی - که کتاب های متعددی را در زمینه سینما تالیف کرده است منتشر کردیم.

حال که در 21 شهریور امسال به 120 سالگی سینمای ایران رسیده ایم این مصاحبه کوتاه بازنشر می شود تا مروری شود بر اینکه آیا سینمای ایران واقعا 120 ساله است؟ و اصلا چرا 21 شهریور روز ملی سینما انتخاب شده است؟ بهارلو در پاسخ به اینکه آیا مبنای تاریخی درنظر گرفته شده برای سینمای ایران درست است و واقعاً حدود 120 سال از عمر این سینما می گذرد، ضمن اینکه اصلاً بر چه اساسی 21 شهریور به نام روز ملی سینما نام­گذاری شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا امروز روز ملی سینماست؟

چرا امروز روز ملی سینماست؟