مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 03:152020-09-11سياسي

فرهنگ عزاداری عاشورایی در سایه کرونا


محرم امسال به واسطه تمام شیطنت ها و بی معرفتی های کرونا، تصاویر و فرهنگ هایی را ثبت کرد که شاید اجرا شدن و دیده شدن آن ها در دنیای جدید توفیقی اجباری بود.

- آوازه ی حب حسین در دل کوه های مازندران ذکر حسین (ع) در هر جایی که به گوش برسد، بند دل دلداده و سینه چاکش را پاره پاره می کند.

حال می خواهد این نوا و ذکر مصیبت در هیئت های معروف تهران و قم و اصفهان باشد، تا صدای در هم آمیخته اشک و ناله ها از پشت ماسک ها دل افلاکیان را بلزراند، یا به سر و سینه زدن پیرزنی مازندرانی از صدای مداحی خیابانی باشد، که حالش خریدنی است.

شاید این پیرزن دلداه خاندان آل الله، درخواستش از خدایش این بود که در این روزهای کرونایی، سببی شود که بتواند با صدای روضه، اشکی در این روزهای ماتم بریزد که وانت مزین به بیرق عزای حسین وارد روستا شد و دلش را عاشورایی کرد.

تمثالی از زنان عاشورایی در بوستان ها اگر زنان در واقعه کربلا نبودند، جریان واقعه عاشورا در همان روز و در همان سرزمین باقی می ماند و هیچ وقت برای کسی بازگو نمی شد.

زنان واقعه عاشورا پیام امام حسین علیه السلام را به همگان رساندند و تلاش کردند که حادثه کربلا، برای همیشه زنده بماند؛ زنانی که حامی همسران خود شدند تا در رکاب امام حسین علیه السلام شمشیر بزنند و جان خود را فدای اسلام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ عزاداری عاشورایی در سایه کرونا

فرهنگ عزاداری عاشورایی در سایه کرونا