مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 04:402020-09-12اقتصادي

پیش بینی برداشت 3200 تن انجیر در ساوه


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید انجیر استان مرکزی است، گفت: پیش بینی ها حاکی از این است که در سال جاری 3200 تن انجیر از باغات ساوه برداشت شود.

- ایسنا/مرکزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید انجیر استان مرکزی است، گفت: پیش بینی ها حاکی از این است که در سال جاری 3200 تن انجیر از باغات ساوه برداشت شود.

حسن شریفی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه شهرستان ساوه دارای بیش از 350 هکتار باغ انجیر است که 320 هکتار آن بارور است، گفت: از این میزان باغ بارور انجیر در حالت معمول در هر هکتار 20 تن انجیر برداشت می شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت انجیر از ابتدای شهریورماه آغاز شده و تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت، گفت: در این شهرستان باغات انجیر متمرکز کم است و اکثر باغات پراکنده هستند، عمدتا درختان انجیر به صورت پراکنده در باغات انار کاشته شده اند و در اکثر باغات انار درخت انجیر موجود است.

شریفی اظهار کرد: رقم انجیری که در ساوه کاشت می شود، رقم زرد پیازی است که یکی از بهترین رقم هایی هست که بابت مصرف تازه خوری در سبد خانوار ایرانی قرار دارد.

وی تصریح کرد: انجیر ساوه از لحاظ کیفیت زبانزد است و شهرستان ساوه قطب تولید انجیر در استان مرکزی است و محصول آن علاوه بر تامین نیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 3200 تن انجیر در ساوه

پیش بینی برداشت 3200 تن انجیر در ساوه