مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 05:052020-09-12اجتماعي

روایتی از تجربه مزاحمت های خیابانی از سوی زنان در اردبیل


کوچه ای است تنگ و فرعی با نوری که سوسو می کند در میانه نیمه شب ولی مجبور است بیرون برود و حالا می تواند هر دلیلی داشته باشد؛ به داروخانه برود و یا به خانه مادرش دو کوچه آن طرف تر و یا .

- ایسنا/اردبیل کوچه ای است تنگ و فرعی با نوری که سوسو می کند در میانه نیمه شب ولی مجبور است بیرون برود و حالا می تواند هر دلیلی داشته باشد؛ به داروخانه برود و یا به خانه مادرش دو کوچه آن طرف تر و یا .

تنها این کوچه تنگ و تاریک نیست که او را می ترساند و گاهی ممکن است از مزاحمت های خیابانی و یا حتی تیکه پرانی یک مرد در خیابان و یا محل کار نیز بلرزد.

بر اساس مطالعات انجام شده زنان در همه جای دنیا و نه تنها در ایران ممکن است از قرار گرفتن در برخی فضاهای شهری از جمله جاهای شلوغ و بی نظم و یا خیابان های فرعی با نور کم و خلوت احساس ترس و ناامنی کنند؛ از زنان جوانی که از تعرض جنسی می ترسند تا زنان پیری که از ناتوانی در مقابل آسیب های فزاینده جرم در کوچه و خیابان می هراسند.

نورضعیف خیابانها، مکان یابی بد فضای سبز، جدایی از جمع و قرار گرفتن در محیط های خلوت، برخی مناطق شهری و حاشیه ای ، ایستگاه ها، مرکز خرید و زیرگذرها، تونل ها و پل ها و به طور عمومی فضای شهری در شب از جمله محیط هایی است که زنان بیشتر از قرار گرفتن در آن واهمه داشته اند اما چرا؟ برخی زنان اردبیلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از تجربه مزاحمت های خیابانی از سوی زنان در اردبیل

روایتی از تجربه مزاحمت های خیابانی از سوی زنان در اردبیل