مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 05:152020-09-12سياسي

35 هزار هکتار از بیابان های دامغان به جنگل تاغ تبدیل شد


رییس اداره منابع طبیعی دامغان گفت: تاکنون 58 هزار و 400 هکتار عملیات بیابانزدایی در سطح بیابان های شهرستان انجام شده که حدود 35 هزار و 500 هکتار آن تاغ کاری بوده است.

- علی اکبر عباسی راد در گفتگو با خبرنگار مهر ، ضمن بیان اینکه تاکنون 58 هزار و 400 هکتار عملیات بیابان زدایی در سطح بیابان های دامغان اعم از نهال کاری و بذرپاشی انجام شده که خوشبختانه حدود 35 هزار و 500 هکتار به صورت جنگل تاغ در آمده است، تاکید کرد: سه کانون فرسایش بادی در مناطق حسینان - معلمان، حسن آباد - قوشه و یزدان آباد در شهرستان دامغان وجود دارد.

وی افزود: با هدف مطالعات بیابان زدایی در دامغان و شناسایی کانون های بحرانی و فرسایش بادی، کانون فرسایش بادی حسن آباد - قوشه به مساحت 47 هزار و 825 هکتار انجام شده است، افزود: عملیات بیابان زدایی شامل نهال کاری، بذرپاشی و کنترل هرز آب در این کانون بادی انجام شده است.

رییس منابع طبیعی دامغان با بیان اینکه کانون فرسایش بادی یزدان آباد به مساحت 43 هزار و 478 هکتار و کانون فرسایش بادی حسینان - معلمان به مساحت پنج هزار و 678 هکتار نیز شناسایی شده اند، گفت: طی دو برنامه پنجم و ششم توسعه کشور 126 هزار و 900 هکتار طرح بیابان زدایی در دامغان شامل نهال کاری، بذرپاشی، آبیاری سنواتی و کنترل هرزآب در سطح بیابان های دامغان تهیه و به اجرا در آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 هزار هکتار از بیابان های دامغان به جنگل تاغ تبدیل شد

35 هزار هکتار از بیابان های دامغان به جنگل تاغ تبدیل شد