مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 06:152020-09-12اقتصادي

کاهش52 درصدی واردات از مرز بازرگان


از ابتدای امسال تاکنون، 84 هزار و 479 تن کالا از این مرز وارد کشور شده که البته به علت شیوع بیماری کرونا، 52درصد کمتر از مدت زمان مشابه سال گذشته بوده است.

- صادق نامدار گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: ارزش کالاهای وارد شده به کشور از طریق این مرز در پنج ماه امسال به 128 میلیون و 67 هزار دلار رسید که 52 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: انواع ماشین آلات صنعتی، مصنوعات از چدن و آهن یا فولاد، آلومینیوم، وسایل نقیله زمینی، عصاره رنگ و مرکب ، اسکلت فلزی، انواع چسب، انواع رنگ، سنگ فلز جوش، کائوچو و اشیای ساخته شده از آن و انواع پارچه از طریق مرز بازرگان وارد کشور شد.

مدیرکل گمرک بازرگان تصریح کرد: تعداد اظهارنامه های صادر شده از این گمرک نیز، سه هزار و 196 مورد بود که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 53 درصد کاهش یافته است.

نامدار ادامه ادامه داد: حدود یک چهارم از کل پایانه های مرزی کشور در آذربایجان غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

وی یادآور شد: گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می رود که به صورت شبانه روزی در شمال آذربایجان غر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش52 درصدی واردات از مرز بازرگان

کاهش52 درصدی واردات از مرز بازرگان