مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 07:202020-09-12اقتصادي

کاهش 52 درصدی واردات از مرز بازرگان


صادق نامدار در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ارزش کالاهای وارد شده به کشور از طریق این مرز در پنج ماه امسال به 128 میلیون و 67 هزار دلار رسید که 52 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: انواع ماشین آلات صنعتی، مصنوعات از چدن و آهن یا فولاد، آلومینیوم، وسایل نقیله زمینی، عصاره رنگ و مرکب ، اسکلت فلزی، انواع چسب، انواع رنگ، سنگ فلز جوش، کائوچو و اشیای ساخته شده از آن و انواع پارچه از طریق مرز بازرگان وارد کشور شد.

مدیرکل گمرک بازرگان تصریح کرد: تعداد اظهارنامه های صادر شده از این گمرک نیز، سه هزار و 196 مورد بود که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 53 درصد کاهش یافته است.

نامدار ادامه داد: حدود یک چهارم از کل پایانه های مرزی کشور در آذربایجان غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

وی یادآور شد: گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می رود که به صورت شبانه روزی در شمال آذربایجان غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان در آذربایجان غربی قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 52 درصدی واردات از مرز بازرگان

کاهش 52 درصدی واردات از مرز بازرگان