مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 08:352020-09-12اقتصادي

85 درصد کود مورد نیاز کشاورزان در داخل کشور تولید می شود


قائم مقام وزیر جهاد با اشاره به اینکه حدود 85 درصد کود مورد نیاز کشاورزان در داخل کشور تولید می شود، گفت: با توجه به برنامه ریزی برای تولید، نیازی برای واردات کود، - تا 6 ماه آینده نداریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز به همراه فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در بازدید از یک طرح آبیاری زیرسطحی واقع در شهرستان بویین زهرا گفت: سه برنامه برای خودکفایی نهاده های کشاورزی در دستور کار وزارتخانه جهاد کشاورزی قرار دارد که تا 6 ماه آینده کشور را از واردات کود بی نیاز می کند.

کشاورز با اشاره به اینکه برنامه جهاد کشاورزی استفاده از تمام ظرفیت داخلی اعم از دولتی و بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف این طرح است، گفت: با شرکت های بزرگی قرارداد منعقد شده است.

وی افزود: هم اکنون حدود 2 میلیون و 400 هزار تن کود اوره در کشور تولید و مازاد آن نیز صادر می شود و تصمیم داریم برای خودکفایی کامل از همه ظرفیت ها استفاده شود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از طرح های وزارت جهاد کشاورزی، تولید کود پتاس با استفاده از ظرفیت موجود معادن استان سمنان است، گفت: در خصوص تأمین کود پتاس اقدامی مشترک با وزارت صمت و شرکت های پتروشیمی وزارت نفت در 2 نقطه در حال اجرا است که بتوان با استفاده از مواد داخلی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

85 درصد کود مورد نیاز کشاورزان در داخل کشور تولید می شود

85 درصد کود مورد نیاز کشاورزان در داخل کشور تولید می شود