مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 09:552020-09-12فرهنگي

واکنش به توقیف کتاب مجید قیصری


قاسمعلی فراست با انتقاد از ممیزی کتاب ها به ویژه موضوعاتی درباره واقعیت های جنگ، می گوید: بیایید کار را به کاردان بسپارید، به جای سانسور و توقیف آثار بایرامی ها، - دهقان ها و قیصری ها، آن ها تصمیم گیران سیاست های فرهنگی ادبیات شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این نویسنده در پی توقیف رمان باغ تلو نوشته مجید قیصری نوشته است: هنوز خبر برایم قابل باور نیست.

من، هم کتاب را خوانده ام، هم درباره اش مطلب نوشته ام و هم نویسنده اش را خوب می شناسم.

در خصوص این خبر سه نکته به نظرم می رسد: اول این که سیاست ممیزی باید بر اساس گفت وگوی مستقیم و مشورتی بین نویسنده و کارشناس صورت بگیرد و نه غیرمستقیم و باواسطه .

در این حالت نویسنده حس می کند با یک کارشناس طرف است (کارشناسی که دلسوزانه تلاش می کند کتاب، سالم تر و بی نقص تر منتشر شود) دیگر با نوشته ای روبه رو نیست که معلوم نمی کند این بایدها و نبایدها حاصل تفکر و کدام سانسورچی بی نام و نشانی است که به هر دلیل نخواسته یا جرئت نکرده با نویسنده روبه رو شود.

نکته دوم موضوع کتاب است که باعث شده رمان به خاطر آن توقیف شود و آن مطرح کردن اسارت زنان و دختران این سرزمین به دست دشمن بعثی است.

در این باره باید گفت در جنگ های عالم کدام نبرد را می شناسیم که طرفین درگیر، در کنار اسیران مرد، زنان و دختران را نیز به اسارت نگرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش به توقیف کتاب مجید قیصری

واکنش به توقیف کتاب مجید قیصری