مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 11:052020-09-12پزشكي

لنز هوشمند با قابلیت درمان اختلالات چشمی ساخته شد


محققان هلندی و اسپانیایی لنز هوشمندی ساخته اند که قادر به کنترل نور ورودی به چشم است و می تواند اختلالات چشمی را درمان کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، گروهی از متخصصان نانوالکترونیک و فناوری های دیجیتالی گروه تحقیقاتی Imec در دانشگاه گنت هلند و همکاران شان در مادرید فناوری هوشمندی ساخته اند که در حقیقت یک عنبیه مصنوعی داخل یک لنز تماسی هوشمند است.

این لنز چشمی هوشمند دارای دیافراگم قابل تنظیم، آنتن داخلی RF و نمایشگر ال سی دی کم مصرف است که قادر است تمام روز کار کند.

چنین ابداعی می تواند با بهبود وضوح بصری، کاهش انحرافات نوری و از همه مهم تر بالا یا پایین آوردن سطح نور ورود به چشم، طیفی از اختلالات چشم انسان را برطرف کند.

آندرس واسکز کوینترو استادیار مرکز فناوری میکروسیستم ها در دانشگاه گنت می گوید: این سلول LC به طور خودکار و به وسیله مدار مجمتع با کاربرد خاص(ASIC) که در Imec طراحی شده، کنترل می شود.

ASIC مذکور شامل ردیاب های نور ( برای سنجش مقدار نور موجود در محیط )، ردیاب های چشمک زن و درایورهای خاص LC است تا به طور خودکار و بدون دخالت کاربر لنز را کنترل کند.

به گفته کوینترو لنزهای تماسی هوشمند با کاهش مقدار نور ورودی به چشم می توانند برخی از اختلالات چشمی از آنیریدیا، کولوبوما و سندروم خشکی چشم گرفته تا مشکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لنز هوشمند با قابلیت درمان اختلالات چشمی ساخته شد

لنز هوشمند با قابلیت درمان اختلالات چشمی ساخته شد