مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 12:352020-09-12بين الملل

برق «ذوالفقار» ارتش خواب را از دشمنان ربود / خط و نشان «کلمه طیبه» برای غربی ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجو_امید فعال؛ قدرت نظامی در تأمین امنیت ملی هر کشور نقش بسزایی دارد و ملت ها برای پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی و ارزش های حیاتی خود با توجه به تهدید و تأثیر محیط بین المللی، - حتی در دهه های بعد، آمریکا وکشور های غربی با حمایت تسلیحاتی و مالی از رژیم صدام، خصومت دیرینه خود را با ملت ایران به اثبات رساندند.

کشور های مهم دنیا، چون آمریکا، انگلیس، فرانسه، شوروی و آلمان، رسماً خود را وقف خدمت به عراق کرده بودند؛ مجله سیاست دفاعی در شماره چهارم خود، طی گزارشی چنین آورده است: نیرو های مسلح ارتش عراق در نتیجه فروش عظیم تسلیحاتی توسط اتحاد شوروی و قدرت های غربی، در مدتی کمتر از دو سال، سیستم های تسلیحاتی خود را به بیشتر از چهل درصد افزایش دادند.

در آستانه بازپس گیری فاو، در آوریل 1988 (اردیبهشت 1367) ارتش عراق حدود 5 هزار دستگاه تانک، 4500 نفربر زرهی، 5500 عراده توپ، 420 فروند هلی کوپتر و 720 هواپیمای جنگنده و بمب افکن آماده برای عملیات در اختیار داشت.

این خیل عظیم سیستم های تسلیحاتی، با حداقل 300 فروند موشک زمین به زمین اسکاد بی، ساخت شوروی تجدید ساختار شده توسط آلمان ها و مقادیر زیادی مهمات شیمیایی تولید شده به اتکای فن آوری صادراتی آمریکایی ـ اروپایی تکمیل می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برق «ذوالفقار» ارتش خواب را از دشمنان ربود / خط و نشان «کلمه طیبه» برای غربی ها

برق «ذوالفقار» ارتش خواب را از دشمنان ربود / خط و نشان «کلمه طیبه» برای غربی ها