مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 12:552020-09-12سياسي

ابعاد شخصیتی شیخ محمد خیابانی باید به همه گفته شود


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: شخصیت سیاسی و مبارزاتی شیخ محمدخیابانی باید به همه نسل ها و مردم گفته شود و مشخص شود که این شهید بزرگوار چگونه در قیام تبریز رهبری کرد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: شخصیت سیاسی و مبارزاتی شیخ محمدخیابانی باید به همه نسل ها و مردم گفته شود و مشخص شود که این شهید بزرگوار چگونه در قیام تبریز رهبری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی ظهر شنبه در مراسم گرامیداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی در مسجد کریم خان تبریز اظهار کرد: امروز 22 شهریور سالروز شهادت مردی بزرگ، عالمی بیدار و بیدارگر، مصلحی عدالت خواه و آزادی خواه است.

شیخ محمد خیابانی صد سال قبل در همین محله خیابان، مبارز و رهبر قیام آذربایجان در مقابله با قرارداد ننگین وثوق الدوله و یار و همراه ستارخان و باقرخان بود.

وی با بیان اینکه شخصیت و سرگذشت شیخ محمد خیابانی در تبریز و کل ایران مغفول مانده است، افزود: تصمیم گرفتیم با دعوت از نهاد ها و مجموعه های مختلف، ستادی را تشکیل دهیم و به این موضوع ورود پیدا کنیم و چون شیخ محمد خیابانی نماینده شجاع و قدرتمند مردم تبریز و آذربایجان در مجالس دوم و چهارم مشروطه بود، تصمیم گرفته شد تا مجلس شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابعاد شخصیتی شیخ محمد خیابانی باید به همه گفته شود

ابعاد شخصیتی شیخ محمد خیابانی باید به همه گفته شود