مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 14:152020-09-12سياسي

وزیر بهداشت: مشکلات مناطق محروم را با مدرک و فوق تخصص نمی توانیم رفع کنیم


دانشجوی دندانپزشکی باید به سمت جامعه محور کردن آموزش پیش برود، ما نمی‌خواهیم کلینیک محور یا مطب محور بودن را در حوزه دندانپزشکی رواج دهیم، بلکه درصدد هستیم، جامعه محور بودن را در دندانپزشکی نهادینه کنیم.

این تقاضا و دستور من است و قطعاً و یقیناً از همه شما خواهم خواست که بر این مهم، همت گمارید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید نمکی، در سی و نهمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی کشور که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار کرد: از سالها قبل بحثOral Health یا بهداشت دهان و دندان ذهنم را مشغول کرده بود و اولین گامی که در دوره قبلی مسئولیتم در وزارت بهداشت برداشتم، ایجاد دفتر بهداشت دهان و دندان و گماردن یکی از دندانپزشکان با نگاه پیشگیری برای سرپرستی این دفتر بود.

بحث دهانشویه سدیم فلوراید و سایر اقدامات را آغاز کردیم اما متاسفانه بعداز آن، این موضوع آنطور که باید و شاید، پیگیری نشد و امروز که به وزارتخانه بازگشته ام، گرچه دستاوردها در بسیاری از شاخص ها افتخارآمیز است، اما در زمینه بهداشت دهان و دندان، یکی از بدترین وضعیت ها را در بین کشورها داریم.

وی افزود: تردیدی ندارم آشفته بازاری که امروز در زمینه دندانپزشکی کشور مشاهده می شود و این دندان های پوسیده غیرقابل استفاده و رواج پروتزهای گرانقیمت، حاصل عدم پرداختن به مبحث پیشگیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر بهداشت: مشکلات مناطق محروم را با مدرک و فوق تخصص نمی توانیم رفع کنیم

وزیر بهداشت: مشکلات مناطق محروم را با مدرک و فوق تخصص نمی توانیم رفع کنیم