مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 15:352020-09-12اقتصادي

ایجاد بازار آب بخش پرمصرف و کم بازده کشاورزی را اصلاح می کند


رییس دبیرخانه کانون های تفکر دانشگاه یزد گفت: اگر نمی توانیم بخش پرمصرف و کم بازده کشاورزی را اصلاح اساسی کنیم، می توانیم با ایجاد بازار آب در مسیر تغییر الگوهای مصرف آب گام برداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سعید عطار در نشست بررسی چالش های آبی استان در دانشگاه یزد با اشاره به اینکه مبحث بحران آب از زوایای مختلفی قابلیت بحث و بررسی دارد، اظهار داشت: برای کاهش دامنه های این بحران اتخاذ اقدامات سلبی و ایجابی مناسبی در دو بُعد عرضه و تقاضای آب ضرورت دارد به عبارت دیگر، ما آبی را که به سختی به دست می آید، به ناکارآمدترین شکل ممکن مصرف می کنیم.

وی افزود: در بُعد عرضه، کانون تفکر آب در حال بررسی موضوعاتی چون انتقال آب به فلات مرکزی ایران است از این رو، بحث اصلی موضوع تقاضا است که لازم است در این زمینه اقدامات در ذیل سه محور اساسی حقوق آب، اقتصاد آب و سیاست آب مورد توجه قرار گیرد.

رییس دبیرخانه کانون های تفکر دانشگاه یزد، وجود قوانین ناکارآمد در حوزه آب را از چالش های اساسی در این حوزه دانست و اظهار داشت: برخی قوانین ناکارآمد، مدیران آبی استان یزد را با مشکلات اساسی مواجه کرده است.

عطار عنوان کرد: تیمی از کانون تفکر آب می تواند روی این مسأله مطالعه کند و تبیین نماید اکنون که تغییر مسیر توسعه استان تا آینده معلوم، امکان پذیر نیست؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد بازار آب بخش پرمصرف و کم بازده کشاورزی را اصلاح می کند

ایجاد بازار آب بخش پرمصرف و کم بازده کشاورزی را اصلاح می کند