مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 شهریور 1399 ساعت 03:302020-09-13اقتصادي

بی نظمی در واردات نهاده ها مرغ و تخم مرغ را گران کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، معاون وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گوی ویژه خبری با بیان این که با شیوع ویروس کرونا در ماه های ابتدایی سال، - مرتضی رضایی با بیان اینکه 60 درصد از کنجاله سویا مورد نیاز کشور در بازه زمانی 6 ماهه تامین شده است گفت: 700 هزار تن از 2 میلیون تن کنجاله سویا که مورد نیاز بود دچار کمبود شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، معاون وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گوی ویژه خبری با بیان این که با شیوع ویروس کرونا در ماه های ابتدایی سال، مصرف گوشت مرغ کاهش پیدا کرد، ولی در ماه های اخیر تغییراتی در میزان تولیدات دام و طیور اتفاق نیفتاده است افزود: در سال گذشته سرانه هرخانواده در مصرف مرغ بیش از 32 کیلو گرم و تخم مرغ حدود 12 کیلوگرم بود که برای تامین این ها حدود 9 میلیون و 300 هزار تن ذرت، حدود 4 میلیون و 200 هزار تن کنجاله سویا و نزدیک به 3/5 میلیون تن جو مورد نیاز وارد کشور شد.

رضایی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بعضی از این نهاده ها به اندازه کافی وارد کشور نشد گفت: نهاده هایی که وارد شد بصورت منظم وارد نشد و با کسری در بازار همراه بود که موجب تنش قیمت در مرغ و تخم مرغ شد.

وی با بیان اینکه حدود 60 درصد از کنجاله سویا در بازه زمانی 6 ماهه تامین شده است ادامه داد: در این شرایط یک سری اتفاقات افتاد، ولی کمبودی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی نظمی در واردات نهاده ها مرغ و تخم مرغ را گران کرد

بی نظمی در واردات نهاده ها مرغ و تخم مرغ را گران کرد