مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 شهریور 1399 ساعت 06:302020-09-13اقتصادي

قیمت مرغ گران می شود؟


در حالی که بیش از دوماه از وعده مسئولان برای کاهش قیمت مرغ می گذرد، نرخ این ماده پروتیینی به 19 هزار تومان رسیده و فعالان صنعت می گویند با ادامه روند کنونی قیمت بالاتر هم خواهد رفت.

- جی پلاس ، در حالی که مسئولان وعده تنظیم بازار مرغ و کاهش قیمت این محصول را داده بودند نرخ این کالا نه تنها کاهش نیافته بلکه به روند صعودی خود ادامه داده است.

مهر نوشت؛ افزایش بیش از پیش قیمت مرغ در حالی است که طی دو سال گذشته بدلیل افزایش قیمت گوشت قرمز و محصولات شیلاتی، سهم این اقلام در سبد مصرف خانوار کاهش یافته و مصرف گوشت مرغ جایگزین آن شده بود و اکنون با افزایش شدید قیمت مرغ، عملاً سهم این ماده پروتیینی هم در سبد مصرف دهک های پایین درآمدی کاهش می یابد و اقشار ضعیف جامعه عملاًً نمی توانند از مصرف پروتیین بهره مند شود.

از قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار تا اعتراض تولیدکنندگان ستاد تنظیم بازار کشور اوایل تیرماه امسال قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ را با 2,100 تومان افزایش از نرخ قبلی، 15 هزار تومان با در نظر گرفتن 5 درصد کاهش یا افزایش در استان های مختلف تعیین کرد با این حال این مصوبه تاکنون اجرایی نشده و تولیدکنندگان و فعالان بازار معتقدند این قیمت قابلیت اجرا نیز ندارد چرا که هزینه های تمام شده تولید، بدرستی در تعیین این قیمت لحاظ نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت مرغ گران می شود؟

قیمت مرغ گران می شود؟