مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 شهریور 1399 ساعت 08:452020-09-13بين الملل

مذاکره کنندگان زن افغان در مقابل طالبان تندرو در مذاکرات صلح


چهار زن افغان که قانون سرکوب گر طالبان را متحمل شده بودند و از زمان اخراج شبه نظامیان برای دستاوردهای شکننده مبارزه کرده اند، در مذاکرات صلح روبه روی این گروه تندرو قرار گرفته اند.

- چهار زن افغان که قانون سرکوب گر طالبان را متحمل شده بودند و از زمان اخراج شبه نظامیان برای دستاوردهای شکننده مبارزه کرده اند، در مذاکرات صلح روبه روی این گروه تندرو قرار گرفته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، حضور آن ها بر سر میز مذاکره در افغانستان دارای سلسله مراتب قابل توجه است، اگر چه تعداد آن ها با توجه به تیم افغانستان متشکل از 17 مرد دیگر و تیم تماماً مرد طالبان، کم تر است.

فائزه کوفی، یکی از مذاکره کنندگان پیش از مذاکرات که روز شنبه آغاز شد به خبرگزاری فرانسه گفته بود: طالبان باید متوجه این باشد که در حال روبه رو شدن با افغانستان جدید است که باید یاد بگیرند با آن زندگی کنند .

این سیاست مدار و مبارز برجسته حقوق زنان در طول حرفه خود از دو تلاش برای ترور جان سالم به در برده که آخرین آن ماه گذشته در کابل اتفاق افتاد.

وی پیش از این تیراندازی ناموفق گفته بود: بودن در چنین نقش مهمی، چیز رایجی در افغانستان نیست، بنابراین تو باید راه خودت را در بین کسانی پیدا کنی که به حضور زنان اعتقادی ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکره کنندگان زن افغان در مقابل طالبان تندرو در مذاکرات صلح

مذاکره کنندگان زن افغان در مقابل طالبان تندرو در مذاکرات صلح