مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 شهریور 1399 ساعت 09:352020-09-13سياسي

دوره دانش افزایی استادان با موضوع سیاست خارجی برگزار شد


نود و چهارمین دوره دانش افزایی استادان با موضوع سیاست خارجی جمهوری اسلامی با حضور دکتر محمدصادق کوشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدانشگاه علوم پزشکی ایران، این دوره از دانش افزایی استادان با موضوع سیاست خارجی جمهوری اسلامی با حضور دکتر محمدصادق کوشکی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی و بین المللی و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در این دوره دکتر کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، با تبیین جغرافیای سیاسی منطقه و جهان به بیان اهمیت سیاسی اقتصادی و جغرافیایی منطقه غرب آسیا پرداخت و علل توجه قدرت های جهانی و نیز عوامل ایجاد و گسترش تنش های دائمی در این منطقه را تبیین کرد.

وی در ادامه به اهمیت تحلیل واقع بینانه و علمی از موضوعات سیاسی اشاره کرد و لزوم پرهیز از برداشت های احساسی عاطفی در این زمینه ها را یادآور شد.

کوشکی توجه و گرایش کشورها به سمت سیاست های منطقه ای و لزوم افزایش قدرت منطقه ای در ابعاد گوناگون علمی و فناوری به عنوان راهبرد فعال و موثر کشورها برای تامین منافع ملی را مورد تاکید قرار داد.

وی یادآور شد: این راهبرد در مورد ایران با ویژگی های از قبیل توانمندی های داخلی، توجه به بازار بزرگ مصرف اطراف و نیز جمعیت اطراف به جای چشم امید داشتن به گره گشایی دیگران، به عنوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوره دانش افزایی استادان با موضوع سیاست خارجی برگزار شد

دوره دانش افزایی استادان با موضوع سیاست خارجی برگزار شد