مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 03:102020-09-13اجتماعي

میهمان بد قدمی که دست از سر روستاییان سرخس بر نمی دارد


پدیده ریزگردها و گرد و غبار یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی در شهرستان سرخس است که علاوه بر مشکلات تنفسی، زندگی روزمره در بسیاری از روستاهای سرخس را مختل می کند به طوری که گاهی اوقات حتی مردم نمی توانند از خانه های خود خارج شوند.

- ایسنا/خراسان رضوی پدیده ریزگردها و گرد و غبار یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی در شهرستان سرخس است که علاوه بر مشکلات تنفسی، زندگی روزمره در بسیاری از روستاهای سرخس را مختل می کند به طوری که گاهی اوقات حتی مردم نمی توانند از خانه های خود خارج شوند.

یکی از مشکلات و بحران هایی که مردم کویر با آن مواجه هستند وجود گرد و غبارهای گاه و بیگاهی است که به خصوص در فصل تابستان گریبان گیر این مناطق است.

شهرستان سرخس به دلیل همجواری با صحرای قره قوم ترکمنستان و همچنین چرای بیش از حد مراتع توسط دام ها و تخریب پوشش گیاهی یکی از شهرستان هایی است که در بسیاری از ماه های سال با مشکل گرد و غبار دست و پنجه نرم می کند و نمود این معضل در روستاها مشهود و ملموس تر است چرا که شغل بسیاری از مردم روستاهای سرخس دامداری و کشاورزی دیم است و چرای بیش از حد مراتع و یا تبدیل مراتع به زمین های کشت دیم، خود به این معضل دامن می زند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میهمان بد قدمی که دست از سر روستاییان سرخس بر نمی دارد

میهمان بد قدمی که دست از سر روستاییان سرخس بر نمی دارد