مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 04:552020-09-14اقتصادي

انقلاب بازار سرمایه در اقتصاد ایران


وقتی مردم وارد بازار سهام شده اند و سهام شرکت ها به آنها واگذار شده است، دولت دیگر نمی تواند در مکانیزم قیمت گذاری تولیدات شرکت ها همانند روال قبل دخالت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک، علیرضا عسگری مارانی پیشکسوت و خبره بازار سرمایه با انتشار یک فایل صوتی، دیدگاه خود درخصوص تحولات اخیر بازار سرمایه را اعلام کرده است.

عسگری‌مارانی که معتقد است «انقلاب بازار سرمایه» در اقتصاد ایران رخ داده، از زاویه‌ای متفاوت به رویدادهای ماه‌های اخیر نگاه می‌کند.

این خبره بازار سرمایه می‌گوید به دلیل آنکه مردم وارد بازار سهام شده‌اند و به مرور نسبت به حق و حقوق خود در قبال سهامداری یک شرکت در صنایع مختلف آگاه می‌شوند، دولت دیگر نمی‌تواند همانند سابق و به شکل غیرمنصفانه برای شرکت‌ها تعیین تکلیف کرده و در قیمت کالاهای پتروشیمی، نفتی و فلزات که در بورس کالا عرضه می‌شود دخالت کند.

همچنین مداخلات دولت در قیمت‌گذاری محصولات تولیدی شرکت‌ها کم می‌شود.

به گفته عسگری‌مارانی، انقلاب بازار سرمایه ایران به اصلاحات اقتصادی در آینده منجر می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها، تغییر نقش دخالتی دولت و وزارتخانه‌ها به یک سیاست‌گذار در امور اقتصادی بنگاه‌ها است؛ در این میان باید شاهد کنار رفتن دخالت‌ها در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انقلاب بازار سرمایه در اقتصاد ایران

انقلاب بازار سرمایه در اقتصاد ایران