مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 05:052020-09-14پزشكي

تامین 17 درصد پلاکت به روش آفرزیس/هشدار در مورد مصرف آسپرین


سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، گفت: 17 درصد پلاکت مورد نیاز مراکز درمانی کشور با اهدای مستقیم و به روش آفرزیس تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بشیر حاجی بیگی، افزود: هم اکنون در 31 مرکز استان کشور امکان اهدای خون به روش آفرزیس وجود دارد.

وی ادامه داد: امروزه مصرف پلاکت در کشور با توجه به افزایش سن وگسترش روز افزون مراکز خون و آنکولوژی و تشخیص به موقع بیماری های خونی افزایش چشمگیری داشته باشد.

حاجی بیگی با اشاره به اینکه پلاکت یکی از ترکیبات خون است که به انعقاد و کنترل خونریزی در بدن کمک می کند، گفت: مقدار پلاکت در هر میلی متر مکعب از خون دست کم 150 هزار سلول و حد اکثر 400 هزار سلول پلاکت است که در عمل انعقاد خون نقش دارند و در جلو گیری از خونریزی رگها به وسیله تشکیل توده پلاکتی به ترمیم جداره عروق کمک می کنند.

وی افزود: با تزریق هر واحد پلاکت میزان پلاکت های بدن بیمارتقریبا 10 هزار عدد درهر میلی متر مکعب افزایش می یابد.

حاجی بیگی تاکید کرد: امکان نگهداری پلاکت در خارج از بدن و درون کیسه های نگهداری تا 3 روز است و این فرآورده حیاتی باید در دمای 20 تا 24 درجه سانتیگراد (دمای اتاق) نگهداری شود.

وی با عنوان این مطلب که پلاکت به شیوه های مختلفی تهیه می شود، گفت: بیشتر پلاکتی که در حال حاضر در کشور تهیه و تولید می شود پلاکت رندوم (Random) ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین 17 درصد پلاکت به روش آفرزیس/هشدار در مورد مصرف آسپرین

تامین 17 درصد پلاکت به روش آفرزیس/هشدار در مورد مصرف آسپرین