مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 05:102020-09-14اجتماعي

دوگانه تفریح و تخریب در جنگل ابر شاهرود


بازدید سالانه بیش از 150 هزار گردشگر از جنگل ابر شاهرود در استان سمنان و آثار تخریبی حضور این تعداد از افراد و خودروها در منطقه ای که بخشی از جنگل های هیرکانی به شمار می رود، - منطقه نمونه گردشگری جنگل ابر در 40 کیلومتری شمال شرق شهرستان شاهرود و در دامنه های رشته کوه البرز در مرز استان های سمنان و گلستان قرار گرفته است.

این منطقه که از گذشته با نام جنگل ابر شناخته می شود، به دلیل دارا بودن چشم اندازهای طبیعی و منحصر به فرد ، هر ساله پذیرای هزاران گردشگر از سراسر کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: جنگل هایی با گونه های متنوع درپایین دست و مراتع و چمنزارهای سرسبز در ارتفاعات به همراه منظره زیبای ابرهایی که زیر پای گردشگران دامن می گستراند سبب تمایز این منطقه با بسیاری دیگر از نقاط جنگلی ایران شده است.

جنگل ابر که 35 هزار هکتار وسعت دارد، بخشی از جنگل های باستانی هیرکانی است که در چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در باکو در 14 تیر98 در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.

این جنگل همچنین در سال 89 در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید و در سال 94 با تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست، منطقه حفاظت شده اعلام شد.

در یک دهه گذشته به دلیل تلاش های بسیار مردم و مسوولان محلی برای معرفی جنگل ابر به دیگر هموطنان ، به تدریج بر تعداد بازدید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوگانه تفریح و تخریب در جنگل ابر شاهرود

دوگانه تفریح و تخریب در جنگل ابر شاهرود