مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 06:402020-09-14سياسي

رخ نمایی شهر زیرزمینی تهیق خمین به روی گردشگران


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین گفت: شهر زیرزمینی تهیق خمین در قالب تفاهم نامه به منظور مرمت بهسازی و بهره برداری به شورای بخش کمره واگذار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، علی مشهدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موانع گردشگر پذیرشدن شهر زیرزمینی تهیق در خمین اکنون کوتاه تر شده و این نوید را می توان داد که تا نوروز 1400  این شهر خفته در اعماق خاک به جامانده از دوران ایلخانی برای ورود گردشگران مهیا می شود.

وی افزود: شهر زیرزمینی تهیق  که به صورت  دستکند برای اسکان و حفظ جان  مردم در برابر خطرات احتمالی، جنگ، اختلافات قومی و قبیله ای در  بستر کنگلومرایی زمین های اطراف روستای مذکور  و در مجاورت بقعه متبرکه  امامزاده  زینب خاتون شهرستان خمین ایجاد شده پس از ثبت در فهرست آثار ملی در دو فصل مورد کاوش باستان شناسی قرار گرفته است.

  رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین بیان داشت: بر اساس درخواست شورای بخش کمره برای مرمت؛ ساماندهی و بهره برداری در قالب تفاهم نامه فی مابین اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی و فرمانداری شهرستان خمین در بازه زمانی مشخص و با نظارت کامل و جامع حفظ آثار تاریخی پس از مراحل مرمت و ساماندهی جهت بازدید عموم  به بهره برداری خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رخ نمایی شهر زیرزمینی تهیق خمین به روی گردشگران

رخ نمایی شهر زیرزمینی تهیق خمین به روی گردشگران