مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 09:002020-09-14اقتصادي

طراحی نوعی سلول خورشیدی با بازده 23 درصد


محققان پژوهشکده فرآوری مواد معدنی جهاد دانشگاهی واحد تربیت مدرس با همکاری دانشگاه تربیت مدرس با استفاده از مواد معدنی ارزان­ قیمت موفق به طراحی نوعی سلول خورشیدی شدند که تلفات نوری را کاهش می دهد.

- محققان پژوهشکده فرآوری مواد معدنی جهاد دانشگاهی واحد تربیت مدرس با همکاری دانشگاه تربیت مدرس با استفاده از مواد معدنی ارزان­ قیمت موفق به طراحی نوعی سلول خورشیدی شدند که تلفات نوری را کاهش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محققان پژوهشکده فرآوری مواد معدنی جهاد دانشگاهی واحد تربیت مدرس با همکاری دانشگاه تربیت مدرس با استفاده از مواد معدنی ارزان­ قیمت تیوسیانات مس و هیبدرید آلی -معدنی سربی مانند متیل آمونیوم یدید که یک ترکیب نیمه هادی دو قطبی است موفق به طراحی سلول خورشیدی نانوساختار پروسکایتی با بازده حدود 23 درصد شدند.

دکتر مهدی اسکندری، مدیر گروه تکنولوژی نانو ذرات پژوهشکده فرآوری مواد معدنی با بیان اینکه در سال های اخیر، سلول های خورشیدی نسل سومی پروسکایتی نانوساختار به دلیل خواص بسیار خوب اپتیکی و الکتریکی، از جمله جذب نوری بالا، گاف انرژی مناسب و طول نفوذ زیاد حامل ها بسیار مورد توجه محققان قرار گرفته است گفت: در این سلول ها عموماً از یک هیبرید آلی-معدنی سربی مانند متیل آمونیوم یدید که یک ترکیب نیمه هادی دو قطبی است به عن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی نوعی سلول خورشیدی با بازده 23 درصد

طراحی نوعی سلول خورشیدی با بازده 23 درصد